tirsdag 12. oktober 2010

Lekeplass-sett

Da er jeg endelig ferdig med lekeplass-settet (unntatt vottene) fra Pickles. Det skal være en bursdagsgave til en gutt som fyller ett år snart. Strikket i størrelse 2-3 år, siden jeg har lest litt her og der om at Pickles-oppskrifter ofte er noe små i størrelsene. I tillegg strikker jeg gjerne litt stramt. Lua passer akkurat på Sassa, som er 7 måneder. Halsen er litt stor til henne. Jeg satser på at det passer til bursdagsbarnet likevel, siden han er litt liten av seg, og Sassa er litt stor av seg :).



Jeg har en smule prestasjonsangst, siden det er første gangen jeg gir bort noe jeg har laget selv. Håper de liker farger, for å si det sånn... Garnet er Pickles extra fine merino i fargene: Den blå timen, rose, solsikke og gress. Supermykt og herlig garn, med klare, fine farger!

Begynte på vottene også, men en lei senebetennelse i skulderen stoppet for videre strikking på settpinner. Det er jeg nemlig ikke så god på, og derfor har jeg ofte skuldrene oppover ørene når jeg sitter og knoter med det.

3 kommentarer:

  1. Hei. Du så fine ting du strikker. Fin blogg.
    Ja heftet har tekster til alle sangene. Så man kan raskt lære seg sangene og synge med. hehe..

    SvarSlett
  2. kjempefin sett,den blir nok mye brukt etter hvert også:)

    SvarSlett
  3. Så hyggelig at du vil være med i trekningen på bloggen min:) Dette settet var så fint. Likte fargene kjempegodt:)

    SvarSlett