onsdag 10. november 2010

Det ble ingen symaskin...

...men jeg vant en annen give-away istedet! Lady E og Baby D hadde en superfin give-away med trekning på bursdagen min, så den måtte jeg jo hive meg på. Og jammen vant jeg også! Artig :) Sjekk bloggen hennes, masse spennende om interiør og en kjempesøt baby!


Her er gaven jeg vant!
                                                             
Det blir lite strikking for tida, siden jeg sliter med skuldrene og nakken. Men jeg har klart å få ferdig en UFO jeg hadde liggende. Det er lettstrikka babylue fra Nøstebarnboka, laget på en kveld foran peisen på hytta. Eneste som manglet var monteringen og snorene. Og jeg hadde jo en plan med disse snorene, som jeg bare måtte teste ut. Plukket opp 3 masker på innsiden av "snippen" og strikka perlestrikk på pinne 2 til "passe lengde". Synes det ble ganske fint jeg...og knytingen under haka ser ut til å sitte godt (som dere ser på bildene jobba mitt klåfingra lille sjarmtroll hardt med å få den av under fotoseansen). Kanskje den klør? Den er strikka i lysgul babyull fra Gjestal og lilla merino extra fine fra Drops, i størrelse 9-12 mnd. Den er litt stor til Sassa foreløbig, så jeg satser på å bruke den til våren.








Sassa har forresten på seg ei bukse jeg strikka ferdig før hun ble født. Vi valgte å ikke vite kjønnet, så jeg prøvde å finne kjønnsnøytrale farger å strikke i. Røde hjerteknapper måtte til da det viste seg å være ei jente! Den er fra boka Myk Start, og ble strikka i mørk blå alpakkaull fra Drops. Husker ikke helt størrelsen, men jeg tror det er 0-3 mnd. Garnet jeg brukte er jo tykkere enn det som brukes i oppskriften, så den ble ganske stor. Snuppegullet er 8 måneder nå! Garnet er mykt og varmt, men litt for tøyelig til et sånt plagg kanskje? Her er et bilde fra i sommer:

Sassa 5 måneder

1 kommentar:

  1. Herlige bilder av flott jente!

    Tusen takk for at du vil være med på mitt lille gi bort-lotteri :-)

    SvarSlett