tirsdag 14. desember 2010

Julestress og søvnunderskudd..

Nå som vi har blitt en liten familie så ville jeg jo gjerne lage sånne skrytejulekort som man alltid får fra de som har barn.
Egentlig hadde jeg lyst til å lage noe fint og kreativt (sjekk de stilige kortene på Smuleblogg!), men tida, overskuddet og motet svikta fullstendig. Så jeg endte opp med å sitte oppe til seint på kveld og laste opp bilder til både kort, kalender og musematter på et nettsted som ga rabatt til alle F&B abbonenter.
Det var ganske knotete å få tastet alt inn riktig, og trøtt som jeg var så klarte jeg å drite meg skikkelig ut... Jeg klarte nemlig å bestille 120 julekort!! Kunne virkelig ikke en vennlig sjel på det trykkeriet ha gitt meg et lite hint? Skulle jo egentlig bare ha 12! Sukk... jeg fikk tatt bilder av fadesen, så jeg kan le av det hele...om en fem års tid eller noe.


Selve kortet er jeg heller ikke så veldig fornøyd med. Det er prikkete og skjoldete, men er usikker på hvem sin feil det egentlig er. Tviler på at jeg får bytta/angra på dette. Så jeg er nok stuck med de 108 kortene som blir til overs...

Når det gjelder strikking, så har jeg vel egentlig bomma litt der og. Strikka denne lua: Pescovegetarian beanie, med et mye tykkere garn enn oppgitt i oppskriften. Gikk ned i maskeantall og opp i pinnestørrelse, og trodde det gikk greit. Etter en kjapp vask (Skyllevannet var grått!) viste det seg at den nok ble i største laget... Brukte Rowan country (ukjent fargenavn), pinne nr. 8 på ribbekanten og pinne nr. 10 på selve lua. Garnet fant jeg i en restekurv utenfor en garnbutikk, noe som sikkert forklarer det skitne skyllevannet. Betalte blodpris for det, til tross for 50 % rabatt, så jeg synes det er litt trasig å skulle legge den i skuff og glemme den. Skal jeg: a) rekke den opp og strikke på nytt, b) sy på en strikk eller c) tove den?


2 kommentarer:

  1. Uff, så uheldig du var som fikk alt for mange julekort. Den store lua ville jeg nok ha kjørt en runde med grønnsåpe på 40 grader ja:)

    SvarSlett