mandag 28. mars 2011

The earflap girls!

Har prøvd meg på nok et gratismønster fra Ravelry, øreflapplua Thorpe.  

Brukte et par nøster grå Alpaca Superfine fra Viking, et supermykt og varmt garn, og hekla på en lilla kant med Drops merino extra fine til slutt. Str. medium, som ble litt snau til meg. Noen som vet om dette garnet krymper veldig? Har ikke turt å skylle/dampe den ennå...



Da har vi matchende luer gitt, jeg og lille jenta mi. Ja, jeg vet det, ordentlig klisjè! Å få tatt bilde av oss begge med lua på SAMTIDIG var litt av en jobb. Sassa synes jo det var noe ordentlig tull å ha på lue inne nå, og jeg greide aldri å få stilt opp kameraet langt nok unna og i riktig vinkel... Så da ble det slik. Tørkestativ i bakgrunnen, en litt oppgitt Sassa, hektiske røde kinn hos meg og hovedmotivene klemt ned i et hjørne.


Har også strikka ferdig en vridd hals til min svigermor, da hun synes den forrige halsen jeg strikka ble så fin og praktisk. Brukte 3 nøster Drops eskimo i fargen 33m rødmelert mix.


3 kommentarer:

  1. Lua ser kjempefin ut. Kjenner desverre ikke til garnet, så jeg vet ikke hvordan det oppfører seg.
    De vridde halsen er suverende! Er igang med min 8 hals nå tror jeg det er :-)

    SvarSlett
  2. Jeg kan ikke utale meg om dette garnet,men luen ser kjempefin ut.
    Har og strikket av denne vridde halsen men har ikke tenkt på at jeg kan bruke av drops Eskimo. Jeg har en go del nøsten liggendes av dette garn så nå er det kanskje stor risiko at det blir brukt til en hals.
    Ønsker deg en fortsatt fin kveld!
    Pernilla

    SvarSlett
  3. Jeg vil forresten også få takke deg for at du vil være med på påskegibort-lotteriet mitt! Ønsker deg lykke til!

    SvarSlett