søndag 10. april 2011

Røff i rosa!

Frøkna er røff i rosa om dagen. Har gjort ferdig en enkel vest fra Pickles, etter å ha blitt inspirert av Siri med bloggen Strikk og tøys. Hun har strikket flere slike vester i det siste, og de er så utrolig fine! Så da måtte jeg jo hive meg rundt og strikke en jeg også. Jeg brukte garn fra stashet mitt, 80 gram Pickles økologisk bomull i fargen villrose og 40 gram Abuelita tynn merino i fargen sukkerspinn. Vesten fikk en litt grov struktur, noe jeg synes passer bra siden den er så innmari rosa.


Falt for fristelsen til å bruke de noe upraktiske knappene fra Nordic Stitches. Det er jo så fint med sånne fluesopper! Ulempen er at Sassa synes de er utrolig gode å gnage på, så de blir fort ødelagt. Men som den optimisten jeg (vanligvis ikke) er, så tok jeg sjansen. Bildene taler vel for seg... Det er en grunn til at hun har smokken på. Håpet er at hun skal glemme dem fort (haha, muttern!).


4 kommentarer:

  1. Vi har samme knapper! Og de er ofte tygget på av fireåringen (!) som elsker å tygge på knapper og ullgenserhalser... så langt har de holdt godt. Unødvenig å si at jeg fester knapper VELDIG hardt?

    SvarSlett
  2. Så fin den ble, og knappene var skikkelig kule!

    SvarSlett
  3. SÅ fin vest på ei fin lita jente! :) Jeg elsker jo rosa, og denne fargen var virkelig skjønn... Knappene også - jeg skjønner godt at de var fristende for den lille snuppa, jeg!

    SvarSlett
  4. Så fin! bra det ikke er ekte fluesopp;)

    SvarSlett