søndag 29. mai 2011

Garnbananas og vinnerlykke!

Hurra!! Jeg vant i Ellens kreative kroks give away!! Jeg fikk en nydelig veske og en søt liten pengepung, som jeg er kjempefornøyd med. Tusen takk til Ellen for den vakre og forseggjorte premien! Ta en kikk på bloggen hennes, der finner du mye fint!
Beklager den dårlige bildekvaliteten...
Drops har som de fleste sikkert har fått med seg supersalg på garn nå, med 30 % avslag på det aller meste av garnet sitt. EGENTLIG har jeg innkjøpsforbud på garnfronten, men etter å ha diskutert heftig med både meg selv og min bedre (og mer fornuftige) halvdel kom jeg fram til at jeg EGENTLIG trenger mer garn (vel, trengte...). Jeg bestemte meg for å bare handle garn til konkrete prosjekter, og å høre sånn halvveis på min kjæres litt oppgitte kommentar: "Du trenger vel ikke å bruke tusenvis av kroner heller??" Tusenvis er et meget tøyelig begrep.

Jeg satte meg altså ned og lagde en liste over prosjekter som jeg trengte garn til. Med 200 prosjekter i favorittlista på ravelry, så var det litt vanskelig å begrense det til noen få. Jeg bestemte meg for å være veldig realistisk (kanskje en tanke pessimistisk) på egne vegne, og vurdere nøye om jeg faktisk har både evner og tid til å gjennomføre prosjektene. Klarte det sånn noenlunde... Det var et nøste eller 5 som liksom bare "hoppa" nedi, og da måtte de jo få være med, stakkars.

Den som er høyest prioritert på strikketøyfronten er jo selvsagt frøken Supersnupp. Jeg er stor fan av Kate Davies, og valgte meg 2 prosjekter derfra, nemlig Mini Manu  og Owlet. Klarte ikke å bestemme meg for farge på Mini Manu'en, så der ble det med 7 nøster hver av limefarget, gammelrosa og grålilla Alpaca. (Ja, den var sleip...) Til Owlet valgte jeg (og klarte å begrense meg til) til slutt mørk lilla Nepal. Tror det blir fint med lyse knapper til ugleøynene. Vil forresten anbefale bloggen hennes på det varmeste. Hun skriver godt og gripende om blant annet strikking, Skottland og det å få slag som 36-åring...

Ellers havnet det en god del nøster Karisma nedi handlekurven, med tanke på fornuftige barnehagebukser til høsten og slikt noe. Lilla Merino ekstra fine klarer jeg heller aldri å gå forbi uten å ta det med, så det ble 4 nøster av det og... Har planer om en Aviatrix og kanskje et Lekeplassett... 

Til meg selv valgte jeg 2 prosjekter: Currituck shawl og en hettegenser fra Garnstudio. I tillegg ble det visst med litt alpakka og kid silk til et sjal til...

En annen ting jeg har planer om å få strikket, er en Jackyll & Hide til min bror, som har en noe gladdyster musikk- og klessmak. 4 nøster svart Alaska  og en liten rest rødt garn gjør forhåpentligvis lillebror glad.

Så får vi se da, om jeg får satt alle prosjektene ut i livet... Hadde bare den &%#¤%&# senebetennelsen gitt seg!! Får koppebehandling på den, au au!

Riktig god søndagskveld til de som orket å henge med helt til slutt! :)







2 kommentarer:

  1. Hei, så fin premie - gratulerer!

    He he, jeg har klart å holde meg unna salget hos Drops denne gangen, men bare fordi jeg har så mye i huset som jeg må få brukt opp.

    Tusen takk for at du vil være med på mitt gi bort-lotteri - lykke til!

    SvarSlett
  2. Så fin veske du har vunnet. Godt og få fyllt opp garnlageret litt også:)

    SvarSlett