onsdag 22. juni 2011

Søt sommertopp


Søt sommertopp fra Pickles.no ble til i løpet av en helg på hytta. Veldig enkel og rask oppskrift, som attpåtil er gratis! Sånt liker vi.

Garnet er Lerke i fargen perlerosa, som har samme strikkefasthet som garnet brukt i oppskriften. Brukte pinne 3,5 og 4, for å få den en tanke større enn str 80/86. Strikket også en repetisjon ekstra for å få den litt lenger. Den er litt romslig til Sassa, som er en lang og slank nesten-16-måneder gammel jente, men sitter fint og kan brukes hele sommeren.

I nakken har jeg brukt en knapp fra "mormorsamlingen" (Sassas mormor og min mor).

Valgte å sy på en knapp nederst på sida, for å dekke over en liten skjønnhetsfeil (som ingen andre enn meg legger merke til, ifølge min samboer).


Jeg lar dette bli mitt bidrag til Pinnekrokens utfordring i juni, med tema sommer.

12 kommentarer:

  1. Supersøt topp til nydelig tulle! =)

    SvarSlett
  2. Hej och välkommen som följare av min blogg! Jätteroligt för då hittade jag ju hit till din trevliga lilla hörna också. :)
    Här kommer jag definitivt titta in igen!

    Ha en fin dag!
    /Hedvig

    SvarSlett
  3. Takk for kommentar på min Clothilde. Jeg er så fornøyd over og endelig være ferdig.
    Her fant jeg mye fint til småtassar og denne toppen fra pickels er kjempefin. Jeg har enda ikke prøvd ut garnet lerke, men da veit jeg at det kan brukes her. Har ikke så små i huset men er "gammel tante" til to nydelige små jenter og skal bli tante igjen i november så da blir det nok strikket litt.
    Ønsker deg en fortsatt fin uke!
    Pernilla

    SvarSlett
  4. Takk for at du deltar i utfordringen hos Pinnekroken!

    Det var en utrolig søt topp og ikke minst kjempesøt tulle! :)

    SvarSlett
  5. Denne her var kjempe nydelig, tror denne må komme på listen over saker å strikke til min lille snupp
    Fin farge også!

    SvarSlett
  6. Åh, vad söt den är! Ser att du har gjort många jättesöta barnplagg innan också :-) Härligt!

    SvarSlett
  7. Nydelig topp. Ja, da må du sende meg din adresse til: anita@tormoen.net :)

    SvarSlett
  8. Velkommen som ny følger hos meg! Artig! Hellan dussen, så søt en blogg du har, da! Jeg er også glad i å strikke, men nå om dagen blir det mest søm. Jeg legger deg inn på blogglista mi så jeg kan få strikkeinspirasjon (og kanskje søm også etterhvert om du får skaffet deg ei symaskin.) Hilsen Siri:-)

    SvarSlett
  9. Toppen er nydelig, og det samme er Sassa! Ha en fortsatt god sommer!

    SvarSlett