fredag 30. september 2011

En UFO har landet!

Endelig er høstvesten ferdig!

Jeg begynte på denne i mars, og feiget litt ut da jeg kom til partiet med daisystrikk. Ikke bare fordi jeg synes det så voldsomt avansert ut, men også fordi jeg synes det var veldig vanskelig å finne den beste fargekombinasjonen.
Men for noen dager siden bestemte jeg meg for at nå var jeg ordentlig lei av å gå og se på den halvferdige haugen nederst i kurven, særlig siden det var så fin farge og alltingen. Da er det jo bare å sette i gang da, og det gikk over all forventning må jeg si.

Klarte å bestemme med for en syrinlilla farge som skulle være med, og startet med daisyene. Det var jo slettes ikke så vanskelig som jeg trodde! Bare å passe på å ikke strikke for stramt, så er det rimelig planke.

Neste farge ble ved en tilfeldighet med på morroa, etter at jeg la noen nyinnkjøpte nøster Svale ved siden av strikketøyet en dag. Lilla og oransje synes jeg er en utrolig stilig kombinasjon!

Den siste fargen ble grunnfargen, siden jeg ikke klarte å finne noen andre farger i lageret mitt som matcher ordentlig, både i farge og selve tonen i innfargingen. Lerke og Svale er begge litt duse i fargen. På bildet under gjengis fargene ganske bra.

Vesten er fortsatt litt for stor til Sassa, så vi satser på at den passer fint til våren!

Garn: Lerke og Svale fra Dalegarn
Pinne: 3,5 mm


RIKTIG GOD FREDAG FOLKENS!

5 kommentarer:

  1. Veldig fin synes jeg den ble, og med orange ble jo også fargene litt høstlige. Enig i at orange er en fin kontrastfarge både til lilla og mange andre farger. Ha ei god helg!

    SvarSlett
  2. Høstvesten er en av mine favoritter!:) Og med fargekombinasjonen lilla/orange er du jo veldig trendy, for det er fargene i år i moteverdenen!:) Den ble skikkelig flott!

    SvarSlett
  3. Lekker vest i fine farger. Daisystrikk er litt plukkete men veldig effektfullt!

    SvarSlett
  4. Kjempefin vest, og fargevalget ble helt toppers! Siri:-)

    SvarSlett
  5. Det var virkelig en kul vest! Og kjempefin fargekombo:) Har forresten hørt noe om at noen sliter med å kommentere i bloggen, og mener å ha hørt at det hjalp å bytte nettleser?

    SvarSlett