søndag 11. september 2011

Klare for høsttur!


Vi har vært på tur i skogen i dag, noe både store og små syntes var veldig deilig. Godt å trekke inn litt frisk luft og lukte på skogen etter alt regnet i det siste. Sassa stortrives med alle vanndammene.

Det er jo vått overalt, så et par sitteunderlag ble strikka i en fei, en til meg og en til Sassa. De er begge strikket i Drops Eskimo fra garnlageret, noe som reduserte trengselen der betraktelig. Eskimo tar mye plass.
Hjertet er strikket i rillestrikk med dobbelt garn på pinne 9, etter denne oppskriften. Tovet det forsiktig på 30 grader i vaskemaskinen, og det ble sånn akkurat passe til Sassa på 18 måneder. Hun har ikke tid til å sitte der så mye, så det er vel mest en sånn morrogreie. Synes det ble søtt.
Sitteunderlaget mitt er strikket i glattstrikk med enkel tråd på pinne 8 (eller var det 7?? Husker ikke...), etter denne oppskriften. Det ble enormt, så i min frustrasjon slengte jeg det i maskina på 60 graders vask. Jammen ble det akkurat passe, tett og fint. Flaks!

Håper dere alle får en fin start på uka! Jeg skal på den nye jobben min, som jeg har hatt i et par måneder nå. Trives ikke helt, så det spørs hvor lenge jeg blir... Hvor lenge bør man se an slikt da? 2 måneder er vel litt kort tid?

3 kommentarer:

  1. Så fine sitteunderlag! Liker også godt dressen til Sassa nydelig grønnfarge! :) Ha en fin fin uke!

    SvarSlett
  2. Dette var koselige sitteunderlag:)

    SvarSlett
  3. Så søtt med hjerte-sitteunderlag til lillemor! Passet jo ypperlig til en liten jenterumpe :)

    SvarSlett