onsdag 21. september 2011

Sofatøfler

Jeg fryser på beina om dagen, og har derfor strikka meg et par tøfler! Jeg fortsetter å jobbe med eskimolageret mitt, og kan formelig høre de andre nøstene sukke av lettelse.

Noen misfornøyde grynt kom det da jeg dytta inn en 2, 3,uhm... 6 nøster Sandnes alpakka tidligere i dag, etter å ha snubla over kjempesalg i den lokale garnsjappa. Skulle bare ha et par knapper, men kom ut med 6 garnnøster og et oppskrifthefte istedet. Sånn kan det gå.

Men tilbake til tøflene! De er strikket av et giganøste lurvete grå eskimo, som opprinnelig har vært et mislykket babyteppe som aldri ble tatt i bruk. På kanten har jeg brukt en liten rest oransje/rosa/lilla.

Slik så de ut før toving.
Toving er alltid spennende, og i mitt tilfelle endte jeg opp med å vaske de 4 ganger: 1 gang på finvask 40, 2 ganger på finvask 30, og til slutt på kraftig vask 40 sammen med en annen klesvask. Får da være måte på å okkupere vaskemaskinen med et par tøfler. Men nå er jeg iallefall fornøyd med størrelse og passform! "Måtte" ta bilde med blitz, så de ble ikke så vakre, beklager det!


Oppskrift: Tovede DROPS tøfler i ”Eskimo”.

Slenger meg med på Pinnekrokens tove-utfordring med disse.

4 kommentarer:

  1. Takk for at du deltar :o) Tøflene er kjempeherlige. Men husk at du må linke til eventuell oppskrift i posten din, eller fortelle om hvor du har fått den fra, hefte el.l.

    Mvh Marthe
    -Pinnekroken-

    SvarSlett
  2. Så flotte de ble. Jeg som lager så mye rart har tovevegring - rett og slett fordi jeg ikke stoler på at det som ser rart ut blir flott når det blir tovet nok - sånn som tøflene dine! Hilsen Siri:-)

    SvarSlett
  3. De var flotte, og jeg har stor sans for å bruke opp av garnlageret. Sitteunderlagene du har blogget litt lenger ned var også flotte, også så fine bilder. Håper det går seg til med jobben.

    SvarSlett