onsdag 14. mars 2012

Storesøsters nye topp





En ny modell fra heftet 0808 Sandnes Alpakka, som jeg skaffet meg da den lokale garnbutikken hadde opphørssalg, har kommet av pinnene. Med det fine været meldte behovet for lettere ullplagg seg, og denne toppen ble strikket i ekspressfart (til meg å være). Eskimodressen er lagt på hylla (eller, som dere kanskje ser på bildet lenger ned, slengt bort i en krok) inntil videre, og tynne fleecedresser, regntøy og støvler er gravd fram. Sassa storkoser seg med søledammer, skjulte skatter under smeltende snø (av ymse kvaliteter...) og fravær av disse hersens vottene som bare er i veien.









Vesten/toppen er strikket i lys grå Sandnes alpakka på pinne 3 og 3,5, og knappene er fra pickles. Den var veldig kjapp og lett å strikke. Sassa er kjempefornøyd og ville veldig gjerne ha den på med en gang, til min store overraskelse.

Bildet ble litt svisj-svusj, men passformen kommer godt fram her. Litt lang ennå, men den sitter fint over skuldrene, så den kan uten problemer brukes som tunika nå i starten.



Riktig god onsdag til alle som titter innom!

5 kommentarer:

  1. Denne vesten er en av mine favoritter!!! Søt og anvennelig...;-) Deilig nå når det er tid for litt lettere plagg!

    SvarSlett
  2. Så fin! Og praktisk også - da kan man vel ikke ønske mer :)

    SvarSlett
  3. En av favorittene mine! Har gitt den i gave to ganger, og mottagerne er fryktelig glade i dem. Det fristet nesten med en til akkurat nå.

    SvarSlett
  4. Så utrolig nydelig den var!

    SvarSlett
  5. Kjempesøt vest! fristende å hente fram det mønsterheftet....
    deilige plagg til de små!
    Nina

    SvarSlett