mandag 21. mai 2012

Kransekurs!

Forrige lørdag stakk jeg og svigermor av fra gubbe/sønn og sjukt barn/barnebarn, og dro til Kari for å lære oss kunsten å lage kranser. Svigermor fikk dette kurset i gave fra oss da hun rundet år i april.
Vi ble veldig godt mottatt, og hadde det utrolig hyggelig. Vi lærte å lage bjørkekrans, lavhjerte og "blåbærlyngblomsterstativ", så vi synes vi fikk godt utbytte av tiden vi var der. Kan trygt anbefale dette stedet hvis man ønsker å lære seg å lage flotte kranser og dekorasjoner.  




Bjørkekransen min spriker litt hit og dit, men jeg synes likevel den er ganske søt til å være min aller første krans.  Jeg blir i godt humør av å se den på døra på vei inn eller ut! 



Lavhjertet er laget av brødlav (islandslav). Mitt ble litt skjevt og klumpete, men likevel sjarmerende nok til at jeg hengte det opp i stuevinduet. Det var utrolig gøy å lage, og det frister til gjentakelse, så jeg og svigermor har planer om en liten workshop til høsten sammen med småsnuppene. 

"Blåbærlyngblomsterstativet" mitt var ikke noe å ta bilde av akkurat, så jeg linker bare til et innlegg i Karis blogg der man kan se potensialet. Man bruker lyngen som et stativ slik at enslige/noen få blomster kan stå rett og fint i vaser som ellers er for store, og som grønn "fyllmasse", så det ser finere ut.
2-åringen oppdaget også ganske raskt de fine lyngkvistene, så mitt stativ begynner å bli ganske utplukka nå. Blåbærlyng er nemlig perfekt å kiiile mamma og pappa med! Vi leker også at hun kiler babyen i magen, da jeg lager kniselyder og får magen til å hoppe. Det er veldig gøy! Er så spent på hvordan det blir for henne når lillesøster kommer ut og hilser på oss!

2 kommentarer:

  1. Stilig! På tide å bytte ut den skakke bjørkekransen jeg har hatt på ytterdøra i et par-tre år, kanskje...

    SvarSlett
  2. Så lekkert!

    Ta turen innom bloggen vår og bli med på vårt store lotteri!! =)

    SvarSlett