onsdag 16. mai 2012

Mamma: Slitsom helg


Feberblanke øyne og varme kinn.
Helga har vært prega av ei febervarm og pjusk snuppe, med halsvondt og raspete pust. Med hes, tynn hviskestemme holdt hun til i sofaen med en masse puter bak ryggen og ba om den ene RaaRaa-episoden etter den andre. Innimellom duppet hun av, aller helst oppå meg, eller rett sagt litt på siden, klemt inn mellom den store magen og sofaryggen. Matlysten var helt på bunn et par dager, men på søndagen fikk hun i seg litt gryterett og yoghurt (mat med halsvennlig konsistens). Hun hadde noen ordentlig vonde hostekuler som fikk henne til å gråte sårt på lørdagen, men det gikk heldigvis raskt over. Hun hoster fortsatt, men det virker ikke så vondt nå lengre. Hun er en liten tøffing!


Det er slitsomt med feber og tung pust.




Dobbel smokk = dobbel kos!


For et par dager siden poppet navlen min ut! Det er fortsatt over 6 uker igjen til termin, så jeg synes det var tidlig. Nå skal det sies at jeg har en ganske dyp navle i utgangspunktet, så det er kanskje derfor det er så uvant. Føler meg iallefall rimelig sprekkeferdig. Men nå begynner vel magen å synke litt ned snart, siden mageboeren har ligget med hodet ned, ryggen langs venstre side av magen og rompa opp på venstre side i et par uker allerede. Beina ligger altså mot høyre, der de til stadighet prøver å komme ut. Vi får håpe hun finner ut at det ikke er der utgangen er, når det braker løs.

(Jeg har lekt meg litt med bildene i Photoshop Lightroom.) 

Riktig god 17. mai til alle som leser!

2 kommentarer:

  1. uff, så kjedelig med syk lita tulle....
    Søt er hun nå uansett :O)
    God bedring til henne og god feiring i morgen!
    Så koselig med "babymage" - lykke til med det!
    :O)
    Klem

    SvarSlett
  2. For ei herlig jente, og så mange fine strikkeplagg hun har! Klem Siri:-)

    SvarSlett