søndag 17. juni 2012

Kattepus!


2-åringen har vært på slektstreff med pappa, bestefar og onkel, mens jeg nøt freden og roen hjemme alene. På gården de besøkte fikk hun en ny pusevenn, som hun snakket masse om da hun kom hjem på kvelden. Kattepus, fiiin, kooose,  gjentok hun flere ganger, så det er tydelig at hun har hatt en veldig fin opplevelse. Pappan fortalte at det var en utrolig snill og kosete katt, som strøk seg inntil henne og ble hos henne lenge. Jeg ble skikkelig rørt og glad på hennes vegne, søte gode jenta mi! Det er også veldig rørende å se hvor snill og hensynsfull hun er mot katten.


Kuene på jordet ved siden av var også interessante, men best på avstand. Hun har ikke møtt så mange kuer ennå, så de var nok mye større enn hun trodde. Det ble en bråstopp et par meter fra gjerdet,  og forsiktig beundring fra den avstanden. Jeg forstår henne godt jeg!

Pappa: "Du skal ikke gå bort og klappe kua da?"
Sassa: "Neeeei..."
Helt med ro kunne jeg ikke ta det i dag, da vi må få startet pakke-, rydde- og vaskeprosessen til visningsrunde(r) og til slutt flytting i løpet av sommeren. Siden jeg er 38 uker på vei, så begrenser det seg litt hva jeg får gjort, men jeg fikk da vasket alle vinduene til slutt. Vi har også begynt å pakke ned bøker og blader vi samler på. Da kan jeg sitte på en stol og flytte det fra hylla og ned i esken. Sassa hjelper til med merking av esker og kontrollering av innhold. Lotta-boka var det f.eks. ikke lov å pakke ned ennå. Hun er veldig opptatt av sykler for tida, og sier både "sparkesykkel" og "motorsykkel". Hun har en trehjulssykkel, men har ikke fått helt dreisen på styringen ennå. Øvelse gjør mester!


Jeg fikk også montert ferdig et par babyvotter og en babylue i dag. Jeg er i gang med å strikke et vintersett med jakke, bukse, lue, votter og sokker i grå og mørkebrun alpakka til mageboeren. Jakka mangler montering, mens buksa og sokkene ikke er påbegynt ennå. Har bestemt meg for Madam Møllers babysokker fra Nøstebarnboka, men er litt i tvil om hvilken bukse jeg skal strikke. Noen som har noen gode tips om praktiske og fine bukser til babyer, ca str. 6 måneder?

2 kommentarer:

  1. Nååh, så koselig :D Er virkelig herlig når barna får et forhold til dyr. Tiddy er helt betatt av dyr, særlig kaniner.

    Spennende med flytting. Skjønner at det ikke er bare, bare å få gjort alt klart uten hjelp. kjekt med ei lita hjelperinne da :)

    SvarSlett
  2. For ei skjønn lita tulle! Det er så herlig når de får sånne fine dyreopplevelser.
    Når det gjelder strikkebukser, så har jeg strikket en hel haug. Det er nesten litt ett fett - men om du strikker de fra Garnstudio uten strikk i livet, så bør du likevel lage en hullrad og legge inn et strikk.... de sklir nedover :) Ha en finfin uke!

    SvarSlett