tirsdag 24. juli 2012

Enkel jakke

Joda, jeg får tid til å strikke litt innimellom. Heldigvis går det kjapt å strikke små babyplagg, og når "enkel-serien" til Pickles er så kule i både form og farger så går det ekstra kjapt. Synes kombinasjonen av ujevn bomullstråd og tynn merino-/alpakkatråd gir en tøff struktur, og i tillegg finnes det så mange kule farger å velge mellom. Her er frøken bollekinn&pipestilker i stilig "outfit"; svart og hvit stripete mummibody, rød strømpis, og rosa hjemmestrikka jakke.  


Størrelse: 0-3 mnd (gratis)
Garn: Pickles thin organic cotton i fargen villrose, og Abuelita 3-tråds merinoull i fargen sukkerspinn. Begge fra lageret.
Pinner: 5,5 mm, 6 mm på ermene.

Å bruke 6 mm pinner på ermene tror jeg var lurt, siden de på ingen måte kan kalles romslige nå. Strikker nok noe strammere med settpinner enn rundpinne. 
Det mangler knapper foreløbig, da knappelageret mitt havnet i en pappeske i garasjen under den store ryddesjauen før vi skulle ha visning av huset. Vi får se om jeg graver dem fram eller kjøper noen nye. Foreløbig savner jeg egentlig ikke knapper. (Ja, visningen gikk bra, vi fikk solgt!)



Tusen takk for alle gratulasjonshilsener jeg fikk på forrige innlegg! De ble jeg glad for :)
Håper dere nyter sommeren, folkens!

5 kommentarer:

  1. Nydelig jente og nydelig jakke!! Gratulerer :O)
    Likte garnet du har brukt og fargen veldig godt.
    Kos deg med både den lille og håndarbeidet ditt!!
    Nina :O)

    SvarSlett
  2. Jeg stiller meg her i Gratulasjonskøen!!! Nydelig lita prinsesse!!! Jeg merker allerede at det gikk fortere å strikke babyplaggene enn nå i str 2 år;) Kos deg med småstrikket! ... og Gratulere med salg - deilig å bli ferdig med det og slippe flere visninger... Å ha nedpakket knappesamling er jo en god grunn til å kjøpe noen nye;)

    SvarSlett
  3. Gratulerer! Så søt og flott jakke! Fint å se at det er bra med dere. Klem Kari

    SvarSlett
  4. Så fin jakke - og jeg blir ikke rent lite babysjuk når jeg ser på den skjønne tulla di. KOS DEG!!!

    SvarSlett
  5. Tusen takk alle sammen!
    Spørs om det ikke blir med noen knapper fra Panduro i morra, når jeg likevel skal forbi :)

    SvarSlett