tirsdag 31. juli 2012

Genser i sommerull

Pappa: Nei, du kan ikke gå inn til Yak-oksen...
Denne genseren ble jeg inspirert til å strikke etter å ha sett den søte versjonen hos TiddyMin. Jeg har hatt den i favorittlista mi på Ravelry lenge, men den hadde blitt litt glemt (som om jeg noen gang kommer til å få strikka alt på den lista, ha ha). Valgte å strikke den i Lerke, så den ikke skulle bli så altfor varm for frøken turbo.

Genseren har vært ferdigstrikket en stund, men jeg fikk ikke somla meg til å sy i knapp før bebbisen kom ut og snudde tilværelsen på hue. Siden knappelageret ligger et eller annet sted i garasjen, så måtte jeg raide mitt eget klesskap på jakt etter en reserveknapp i en av blusene mine. Det ble en mørkeblå en, fra en skjorte jeg ikke får knept igjen over melkebutikken nå likevel. 

Oi! Kalkuner!
Mønster: Ice Lolly Sweater.
Mønsteret er veldig godt skrevet, med bildeforklaring på flere av de litt mer avanserte teknikkene. Jeg lærte utrolig mye av å strikke den!
Prøvde meg på en kombinasjon av 2 størrelser; masketall til str. 1,5-2 år og lengde str. 3-4 år. Knota litt med fellingene langs bolen, så den ble litt videre nederst enn jeg hadde tenkt. Pyttsann...

Fint hullmønster !
Bildene er tatt i Amadeusparken, en koselig liten dyrepark i Stange kommune rett sør for Hamar. Her kommer man tett på dyra, og man kan kjøpe en liten pose dyrefòr i billettluka og mate dyra underveis, noe som var veldig populært. De driver også bevaringsarbeid av en del truede dyrearter, noe som dessverre er et nødvendig og viktig arbeid for dyrehager når verden er som den er...


Her er et lite utvalg av dyra man kan se:




Nyt siste dag i juli, folkens!

6 kommentarer:

  1. Nydelig jakke. Nydelige bilder! Takk for titten. Siri:-)

    SvarSlett
  2. Det var virkelig en fin liten genser. Lerke-garnet har jeg lenge tenkt at jeg må prøve å strikke noe av til Lerke. Og gratulerer med nytt lite nurk, det har jeg visst ikke fått sagt enda.

    SvarSlett
  3. Tusen takk for koselige kommentarer, begge to :)
    Lerke er et fint garn å strikke med!

    SvarSlett
  4. Så søt genser! Passer veldig fint til det blomstrete skjørtet :O)
    morsom strikking ser det ut til!!

    SvarSlett
  5. Så fin den ble. :-)

    Dit har vi tenkt oss til neste sommer. Forutenom å være en bra park er det en spesiel en vi ønsker å hilse på. En elg. På jordet her vi bor var det en elgkalv som hadde mistet mammaen sin i sommer. Den vandret fortomlet rundt og kalte på hun mens viltnemda lette rundt. Etter noen dager ble det besluttet at den skulle flyttes til en gård før Amandeus parken skulle få han. Rørte veldig ved hjertet mitt den lille kalven, og jeg var så redd de kom til å skyte han, så vi er enige om å reise oppover for å se at han har det bra.

    Men skal også kose ossog hilse på alle de andre dyrene. Tiddy kommer til å elske det. Ogdet så ut som at Sassa gjorde det hun også, oghadde det veldig gøy! Mange fine bilder :-)

    SvarSlett
  6. Så pen den ble! Og søte bilder:-) Mitt første beslk her hos deg. Ha en fin uke!

    SvarSlett